10.31.2016

Karadeniz Kahvaltısı Ve Pidesinin Adresi

Neli Pide Gurme Çiftehavuzlar İSTANBUL

   Tarafsız, her zaman ve her daim TARAFSIZ yazıyorum. Amaaaa bugünkü yazımda KARADENİZLİ olmamdan kaynaklanan :))) ve paylaşacağım lezzetlerin de TOPRAKLARIMDAN geliyor olması nedeniyle az biraz KANTARIN TOPUZUNU kaçırır mıyım ki? diye endişelerim var  :)))



   
  Pidenin benim hayatımda ki ANLAMI çok büyük. Hepimizin çocukluk yıllarına dair ANILARINDA yer etmiş lezzetler vardır. Yemek kültürüne ait AİLESİYLE ilgili, o günlerde kızıp atarlandığı şimdilerdeyse yüzünde tebessümle hatırladığı AN' LAR ...





   Peki benimkiler ne miydi? :))) Benim unutamadığım 2 lezzet vardır. Birincisi BABAMIN eve her gelişinde bana getirdiği NESTLE' nin minik bir kutu içinde satılan mini dikdörtgen şeklindeki ÇİKOLATALARI ve yaz tatillerinin 3 ayını geçirdiğim RİZE'de ki deniz sefalarımızda yine BABAMIN kurt gibi acıktığımız öğle saatlerinde ÇARŞIDAN getirdiği YUMURTALI PİDELER :))))




   Belki de sırf bu yüzden yıllarca PİDELERDE aradığım lezzeti İstanbul' da nadir yerlerde bulmuşumdur. İşte her türlü malzemesini ORDU' dan getirten ORDULU NELİ PİDE' yi de, ben bu yüzden çok sevdim...





   Üst katına çıktığımda gördüğüm ÇOCUK OYUN ALANININ da sevgimi arttırdığını İTİRAF ETMELİYİM. Her zaman söylüyorum, söylemeye de devam edeceğim, çünkü 2tek1cift' in yola çıkış AMACI buydu. Çocuklıu ailelerin RAHAT EDEBİLECEĞİ, oyun alanı ya da parkı olan mekanları SEVİYORUMMMMM. Ve kocaman ALKIŞLIYORUM...




   Hikayesi olan İNSANLARI ve mekanları da SEVİYORUM. Hikayen varsa eğer AMACIN da vardır, hırsın da, hedefin de, sevgin de, SAYGIN da. Tüm bunlar varsa da sonunda mutlaka BAŞARI vardır. Bu fotoğraftaki bu tablonun bile hikayesi var ki öğrendiğimde beni çok etkiledi. Çünkü ben ilk gördüğümde '' ne kadar güzel renkleri var, ne kadar hoş'' demiş ama içinde ki hikayeden bi haber yemeklerime geçmiştim :(((

   Yeşillikler içinde ki yerleşim ORDU, Ordu BOZTEPE. İnsanların elinde tuttukları pide, içlerindeki PİDE TUTKUSUNU ve ustanın elinde tuttuğu pide de ''EN İYİ PİDEYİ NELİ PİDE yapar'' iddiasını ifade ediyor. Ne kadar da samimi, ne kadar da KARADENİZ sıcaklığında...




   En sevdiğin pide MOTTOSUYLA yola çıkan, günde 180.000 adet PİDE üreten,8 masalı küçük bir restoranla ORDU' dan yola çıkan, bugün 2.kuşak yöneteci 2 kardeşin İstanbul' da NELİ  PİDE GURME, Ataşehir ve BEYLİKDÜZÜ olmak üzere, Ordu' da GÜZELYALI, DURUGÖL ve ÇARŞI olmak üzere  yola devam ettiği, NELİ PİDE neden bu kadar başarılı ve neden daha da BAŞARILI olacak? Cevabı her zaman söylediğim gibi, ''İŞİNİ AŞKLA YAPMAK''. Bizi ağırladığında ki tavrından ve tarzından her haliyle işini aşkla yaptığı belli olan AKTAŞLAR Lezzet Grubu Yönetim Kurulu Başkanı TAMER AKTAŞ' a bakmanız yeterli...



   Olmazsa OLMAZLAR oluştu benim kafamda mesela. Öncelikle, KESİNLİKLE burada KAHVALTI YAPMALISINIZ. Kuzinede pişen mis gibi TEREYAĞI kokan bu KUZİNE EKMEKLERİ, kuru yufka böreği, çemen, turşu kavurmaları, zeytin ezmesi, kızartmalar, sucuklu yumurta, menemen, petek balı ve reçeller, hepsi kahvaltı menüsünde ve hepsi ORDU' dan gelme...




   Neli pide KÖY KAHVALTISI 80 tl. fakat ister 2, ister 3, ister 4 kişi yiyin,tamamen sizin yeme kapasitenize bağlı, kimse karışmıyor :))) Bana sorarsanız rahat rahat 4 kişilik bir AİLE için uygun...




   Peki başka neler yapmalısınız? Kesinlikle bu Muhteşem  KARA LAHANA ÇORBASINI  içmelisiniz. İnanılmaz lezzetli MANTAR DOLMASI var. Ve tabi ki olmazsa olmazlardan KARA LAHANA DOLMASI var. Bunları da yemelisiniz :))




   Pidenin her çeşidi var. İster VEJETERYAN olun, ister ETÇİL :) ister OTÇUL :))) Hepimize göre menü var...




   Ve TAVUK YEMEKLERİ var ki özenilerek yaratılmış olduğu çok belli. Ispanak yatağında sote mantarlısı var, kremalısı var, patates püresi yatağında dolmalısı var, varda var...




   Çorbası 8 tl. , tavuk yemekleri 19 tl. - 21 tl. , pideler 24 tl. -28 tl.  aralığında fiyatlarda değişiyor...



  Patlıcan ve patatesin KUZU ETİYLE muhteşem buluşmasının, bu güzel sunumla buluşmasının ADI DA KEBABİ. 39 tl. ...




   Biliyorsunuz ki artık :)) benim için TATLI YENMEDEN bir yemek BİTMEZ :))) Neli pide de birbirinden başarılı 3 seçeneğiniz var. Ballı FINDIKLI SÜTLAÇ, SUFLE ve COTYORA TATLISI. Anlatamam lezzetleri, yemeniz lazım ...



   Ve çok ama çok önemli 3 noktaya daha değinip size verdiğim İŞKENCEYE son vereceğim :))) İlki, ORDU' da üretim yapan GÜRSOY firmasının TUZLU FINDIĞI!!!!! İddia ediyorum böylesini yemediniz diyeceğim daha ne diyeyim? Bir oturuşta neredeyse fotoğraftaki paketi YİYORDUM mu diyeyim :))))


                Sevgili @oyaemerk @lezzettramvayi @tameraktass


   İkincisi BÜYÜK MARKETLERDE Neli Pide' nin pidelerini dondurulmuş ürünler dolaplarından temin edebilir ve gitmeye fırsat bulamazsanız yiyebilirsiniz. Ben henüz denemedim, yeni haberim olduğu için. O yüzden şimdilik sadece Restoranlarındaki ürünlerine sonuna kadar EVET diyorum. Deneyenler, bana yazın lütfen deneyimlerinizi...





  Ve üçüncüsü de çok beğendiğim bir uygulama. Kahvaltıyı AYAĞINIZA GETİRİYORLAR. 20 TL.' ye . Bence çalışanlar için HARİKA bir uygulama...


 Yani SONUÇ OLARAK gelin , doyasıya KARADENİZ lezzetlerinin tadını çıkarın...


   Bir sonraki yazım Hatay Gurme Ataşehir İSTANBUL ile ilgili olacak. O zamana değin,
                          

                                            Sevgiyle Kalın...


                 
                                          Neli Pide Gurme 

                Bağdat Caddesi No:199/B Çiftehavuzlar İstanbul









Yorum Gönder

Fikirlerinizi Lütfen Benimle Paylaşın

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Aramak istediğiniz kelimeyi yazın ve Enter'a basın :)