5.20.2016

Yabani Pirinç Nedir?

Usa Rice Federation YABANİ PİRİNÇ Etkinliği 

Nişantaşı İSTANBUL


 Yeni tatlar, yeni keşifler, yeni bilgiler, yeni yüzler, yeni lezzetler...  Yeni ve farklı olan, bir yaşıma daha girdim YAHU dedirten karşılaşmalar... Bayılıyorum...



  Bu kez yeniden güzel bir ETKİNLİK için,yolu meraktan ve lezzetlere olan sevdasından geçen özel insanlarla bir aradayız ...



  Etkinliğimiz NİŞANTAŞI' nda KIRINTI Restaurant' da ve biz tabi ki bunu fırsat bilip Avrupa Yakası' na VAPURLA geçiyoruz...



  Vapuru taaa öğrencilik yıllarımdan beri bir başka sevmişimdir. İstanbul bir başka güzel gözükür gözüme mavilerin içinde, martılarla çevrili, gencecik seslerin gitar eşliğinde söyledikleri nefis şarkılarla ...



  Güzel ve KEYİFLİ bir vapur yolculuğu sonrası çok sürmeden NİŞANTAŞI Kırıntı' ya varmış bulunuyoruz... 



  ABDİ İPEKÇİ Caddesi üzerinde mekan ve benim en sevdiğim renk hakim, KIRMIZI :) ...




   Yıl 2001... '' Bir MEZZALUNA var bir de BİZ '' diyor mekanın SAHİBESİ Deniz Hanım...



   İlk olarak 1981' de MODA' da bir BÜFE olarak BAŞLIYOR hayatına KIRINTI. Kurucusu Fuat Eşref Erdoğan...



  Ve Eşref Bey' in beni çok etkileyen bir ANISINA yer vermeden geçmek istemiyorum. '' Açılış sabahı halen bir BULAŞIKÇIMIZ YOK!!! Marangozumuz gönüllü olarak, bir günlüğüne bulaşıkçımız olma TEKLİFİNİ getirir... '' Ben ÇOK ETKİLENDİM bu hikayeyi öğrendiğimde ve NEREDEN nereyeeeee dedirten bir BAŞARI öyküsü daha işte dedim ...



   Sonrasında İLK olarak yapılan bir şeye daha imza atıyorlar, Göztepe PARKI' nda KARAVAN konsepti yapıyorlar, PAPYONLU ÇALIŞANLAR falan, çok yaratıcı ...



  VE 1999... Bağdat Caddesi Kırıntı, Kemal Şedele, Deniz Erkul ve Fuat Erdoğan ile beraber SEVGİLİLER GÜNÜ' nde kapılarını açar...



  Veeee sonrasında  '' Burada hiçbir TÜRK MARKASI yaşayamaz '' diyenlere inat, Abdi İpekçi' de ilk TÜRK markası oluyor KIRINTI. Ardından '' EN İYİ MEKAN TASARIMI'' ödülü alan BEBEK Kırıntı açılıyor. Veeee bu başarının en önemli ETKENLERİNDEN birinin, bunca yıl boyunca AYNI KİŞİLERLE çalışılıyor olmasıdır diyor Deniz Hanım...



  Ve bugün aynı sevdaya tutkun birçok arkadaşla beraber, YABANİ PİRİNÇ etkinliği için BURADAYIZ... 



   Favori lezzetleri HARİÇ, menülerinde değişime gidecek olan MEKANDA artık  YABANİ PİRİNCE de yer verilecek. Deniz Hanım' ın bu karara geçmesinde, İTALYAN LİSESİNİ bitirmiş, GASTRONOMİ mezunu kızı NİL' in de etkisi büyük olmuş...



  '' Porsiyonları KÜÇÜLTECEĞİZ, mutfağımızdan daha SAĞLIKLI yiyecekler çıkaracağız ve DETOX içecekler YAPACAĞIZ '' der Deniz Hanım...





   Ve artık yavaş yavaş YABANİ PİRİNCİ tanımaya başlıyoruz. Açıkçası benim kendisiyle TANIŞMAM bir yıl kadar önce olmuştu. Fakat kendisinden çok da haz etmemiştik :))) Meğer TANIMAK için biraz daha fazla ÇABA gösterseymişim :)) AĞZIMIZIN tadı artacakmış :)))



  PROMEDİA' dan Feray Bey, yabani pirinci daha çok KIZILDERELİLERİN kullandığını, TOPLANMASI çok zor olan bir ürün olduğunu, ORYZA familyasından geldiğini, tüm DÜNYADA sınırlı üretimi olduğu için de PAHALI bir ürün olduğunu anlatıyor...



  Su YULAFI olarak biliniyor, GLUTENSİZ, YAŞLANMAYI GECİKTİRİR :)) çünkü yüksek oranda antioksidan içerir...



  Ve RENKLERLE DİYET kitabının yazarı Sevgili Diyetisyen İpek Ağaca devam ediyor. Beslenme ve sağlıklı yaşamla ilgili çok değerli bilgiler sonrası YABANİ PİRİNÇLE ilgili de benim açımdan enteresan bilgiler aktarıyor. Örneğin ben ilk duyduğumda NEDEN YABANİ PİRİNÇ denmiş diye düşünmüştüm :)))



  Bir RİVAYETE göre, yüksek besin değeri ve az yetişmesi sebebiyle HÜKÜMDARLAR ve ÜST DÜZEY kişilerden başkasının yemesi YASAK olduğu için ÇİN ' de YASAK PİRİNÇ adını almış...



  Bunlar bizim bugün tadacağımız YABANİ PİRİNÇLİ tarifler. Ama yemeklerden önce, ben son bir şey daha eklemek istiyorum. Normal pirinçten ne farkı var sorusunun cevabı mesela :))



    PROTEİN bakımından 2 KAT daha fazla, YAĞ açısından daha az YAĞLI, DEMİR içeriği 2 KAT daha fazla, FOSFOR içeriği 4 KAT daha fazla, KALSİYUM içeriği 3 KAT daha fazla ve POTASYUM içeriği 5 KAT daha fazla!!! Fazla söze GEREK YOK sanırım :)))



  Yabani pirinci tek başına ya da diğer pirinçlerle beraber kullanabileceğiniz gibi, BALIK ve ET yemeklerinin yanında GARNİTÜR olarak da servis edebilirsiniz...



  Yabani pirincin 2 çeşidi var, ÇİZİLMİŞ yabani pirinç ve ÇİZİLMEMİŞ yabani pirinç. Farkı nedir? Çizilmiş yabani pirinç, pişirme işlemi esnasında daha hızlı su çeker ve PİŞME SÜRESİ azalır, 20 dk. gibi bir sürede PİŞER. Çizilmemiş yabani pirinç ise, 45-50 dk. gibi bir sürede PİŞER...



  Belki RAKAMLARDA öğrenmek isteyenler olabilir diye :)) birkaç değer paylaşmak da istiyorum :))

100 gr. pişmemiş YABANİ PİRİNÇ için,

Protein:14,73 gr.
Yağ:1.08 gr.
Karbonhidrat:74.90 gr.
Lif:6.2 gr.



  Çok önemli bir de İPUCU: Tanelerin üçte ikisi açılıp, KREM RENGİ içleri ortaya çıkarsa, YABANİ PİRİNCİNİZ PİŞMİŞ DEMEKTİR...

 Rengarenk ve farklı bir kitap yazan İpek Hanım' ın adıma imzaladığı ve hediye ettiği kitabı da almak üzerine TATLI etkisi yarattı derkennnnn ...



  Herhalde mutluluktan HALÜSİLASYON görüyorum derken :))) ÇİKOLATA SOSLU profiterolle bakışır buldum kendimi :))) Görüntü nasılsa emin olun LEZZET daha da bile fazla :)))

 Ve son olarak beğendiğim bir TATLI tarifini de PAYLAŞMAK istiyorum, belki denersiniz ...

KURU MEYVELİ YABANİ PİRİNÇ PUDİNGİ

1.5 fincan haşlanmış yabani pirinç
1.5 fincan haşlanmış California Calrose pirinci
5 fincan light krema
2/3 fincan akçaağaç şurubu
5 yumurta
5 yumurta sarısı
1 ç.k. muskat
1.5 fincan kurutulmuş meyve
2/3 fincan sarı kuru üzüm

Fırını 165 dereceye getirip, pişirme tabağını pişirme spreyi ile spreyleyin. Büyük bir kasede light krema, akçaağaç şurubu, bütün yumurtalar, yumurta sarısı, vanilya, muskat, kurutulmuş meyveler, üzüm, yabani pirinç ve pirinci birleştirin.

Karışımı hazırlanan tabağa koyun ve kapak kapatmadan 35 dk. pişirin. Karışımı pişirme tabağına alın ve 5 dk. daha veya krema koyulaşana kadar pişirin.

Ilık veya soğuk SERVİS EDİN...

Veya da beni gibi olanlar '' mutlaka nefis olur bu ama ben en iyisi bundan bir kuru meyveli muhallebi veya FIRIN SÜTLAÇ deniyim'' de diyebilirsiniz :))))

Yabani pirincin denediğim BÜTÜN kullanımlarına bayıldım, çok lezzetli buldum ve artık iyice tanıdığım için :))) evde çok daha bilinçli kullanıp bu lezzette hep beraber ailece doyuyoruz ...

                           Sevgiyle Kalın...

Yorum Gönder

Fikirlerinizi Lütfen Benimle Paylaşın

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Aramak istediğiniz kelimeyi yazın ve Enter'a basın :)